Wit – Zwart - Reisverslag uit Lyngseidet, Noorwegen van Danny Bresseleers - WaarBenJij.nu Wit – Zwart - Reisverslag uit Lyngseidet, Noorwegen van Danny Bresseleers - WaarBenJij.nu

Wit – Zwart

Door: Van onze Redacteur in Lyngseidet

Blijf op de hoogte en volg Danny

19 Juni 2012 | Noorwegen, Lyngseidet

Geluk en ongeluk liggen wel heel dicht bij elkaar in Lyngseidet. Daar waar Mario bij zijn eerste inworp een Heilbot van 73 cm ving was het voor Patje een compleet ander verhaal.

Mario en Jozef gingen vlakbij in het fjord een eerste keer proberen om een visje te vangen. Ze lagen amper of de overzetboot kwam eraan. Snel binnen draaien was het idee. Groot was Mario zijn verbazing dat in volle snelheid van indraaien er een heilbot op zijn pilker klapte. Drie en halve kilo, de eerste voor Mario.

Voor Patrick verliep de eerste inworp helemaal anders. Zijn lieveling pilker samen met een Esca van 15 euro ging vlot naar beneden om de eerste koning kanjer binnen te halen. Jammer maar helaas, vast op de bodem en toen brak zijn draad (slechte knoop). Exit pilker en Esca maar niet getreurd want Patrick heeft nog vervangmateriaal om nog drie keer vast te hangen. Patrick werd passend getroost door zijn Zeewalm maatje Walter bij het verlies van zijn materiaal. Met veel lieve woordjes werd het moreel terug opgekrikt en ondertussen kan Patje terug lachen. Dat is echte vriendschap.

Mario wist naast zijn heilbot ook een mooie Zeewolf te vangen van 6,800 (gestript 6,375)kg. De op dit ogenblik zwaarste Zeewolf.

De vistocht werd abrupt afgebroken door het slechte weer. Veel regen en een stevige bries. Morgen gaan we weer het water op. Allicht rond de middag en na 21 uur ’s avonds. We hopen dat het dan beter weer zal zijn.

Momenteel staat Harry op nummer één. Gaat hij die positie kunnen vasthouden in de Man Met Muts Trofee (MMM-Trofee)? Morgen om 4 uur sluit de eerste wedstrijddag. Je zal kunnen lezen of Matroos Harry de eerste winnaar van een dagprijs wordt.

Morgen zijn jullie de eerste om dit te weten

• 20 Juni 2012 - 04:25

Riet Nijholt:

Zo ons maaltje vis is binnen,Gevangen .door matroos Harry.Meer hebben wij niet nodig Groetenvoor jullie

• 20 Juni 2012 - 04:44

Myriam:

Goed gedaan schatje! Met de heilbot zijt ge wel heel blij hé? Ge lacht uw tandjes helemaal bloot!
    'K zou zeggen doe zo voort. Groetjes aan iedereen, Myriam.

• 20 Juni 2012 - 05:07

Caroline:

Hoi mannen ... De eerste "visjes" zijn gevangen, joeppie !
    Kop op Patrick, 3 jaar geleden zijn jullie ook slecht gestart
    en uiteindelijk is dat ook allemaal meer dan goed gekomen met een héle grote vangst
    ( een kabeljauw van 17 kilo )
    Ik ben blij dat je zulke lieve begripvolle vrienden bij je hebt :-)
    Maar dat wisten we al he ...
    Knuf Caroline x

• 20 Juni 2012 - 05:34

Anja:

Inderdaad een droom kwam uit, eindelijk die heilbot gevangen! Jullie zijn nu echt op gang gekomen, vandaag nog een poging om die eerste prijs in de wacht te slepen. Kom op Lief, haal even wat zeewolven naar binnen zodat jij de eerste beker in de wacht sleept!
    Iedereen veel plezier en een beetje beter weer want het lijkt wel winter bij jullie!

• 20 Juni 2012 - 05:50

Marian:

Knap gedaan Mario, je ziet het de goden zijn met je. Mooie Heilbot en nog een flinke ook.Matroos Harry zal ook helemaal in de wolken zijn met zijn eerste Kabeljauw, Jammer dat het weer nog niet mee zit maar dit is nog maar het begin he,Zeewalmen er komen voor jullie nog dagen genoeg,niet te snel van start komt goed hard lopers zijn dood lopers he.Succes weer allemaal.

• 20 Juni 2012 - 06:13

Bianca (van Danny):

Voila, de eerste vissen zijn gevangen. En het betere weer komt er ook aan voor jullie komend weekend. Maar nog even geduld, want vandaag is er nog veel regen voorspeld en ook nog wat voor morgen. En daarna zou het echt beter worden (hoop ik voor jullie). XXX

• 20 Juni 2012 - 07:55

Tom Van Eck:

Gefeliciteerd Harry,

Wij hebben de bbq al aangestoken op de Willie.

• 20 Juni 2012 - 08:20

Mario De Waverunner:

Even een woordje uitleg bij het heilbot verhaal. Een tijdje geleden ben ik met Jozef naar Enschede gereden naar Havfiske, een winkeltje uitsluitend voor Noorwegen,Denemarken en IJsland-materiaal. Bijna 230km hebben we naar ginds gereden. Een paar uur hebben we daar in het winkeltje vertoefd tussen het topmateriaal en professionele uitleg van Eddy. Op de koop toe kregen we elk een pilker die we zeker hier eens moesten uitproberen. Dus mijn eerste in poging in de fjord was natuurlijk met Eddy's pilker. Na een paar minuten zei ik tegen Jozef: ''niets te vangen met die pilker van Eddy, ik zal hem eens bellen!''. Een paar minuten later moesten we ophalen voor de overzetboot, pats, een klap op de hengel van mijn eerste heilbotje ooit hier in Noorwegen! Dus bij deze bedankt Eddy van Havfiske.nl, prima pilker waar ik later op de dag nog verschillende gullen mee heb gevangen. Dat beloofd nog voor de komende dagen!

• 20 Juni 2012 - 08:32

Marjolijn:

Gaat al goed zo te lezen. Maar Kapitein Harry denk er aan "het eerste gewin, is kattengespin"; jouw beurt komt nog wel hoor.
    Groetjes voor allemaal.

• 20 Juni 2012 - 09:24

Kees En Nelly:

Hoi Harry een mooie vis en dat zonder bril ,ga zo door
    ondanks het slechte weer toch nog een goede dag gewenst
    groetjes voor jullie allemaal.Kees en Nelly

• 20 Juni 2012 - 10:38

Niels Wolfert:

Mooie vangst heren!
    En een lekker visje dacht ik zo Harry :-) Daar vang je dus meer als thuis ;-)

Veel plezier en een goede vangst gewenst!

• 20 Juni 2012 - 12:24

Hansens-teugels:

zo te zien gaat het goed met de vangst. m-je en robert

• 20 Juni 2012 - 13:46

Herman:

hej gasten,

volgens mij zijde gelle goe bezig....

• 20 Juni 2012 - 14:57

Chris En Rem:

hej binkiesss:P

wij balen natuurlijk...wij hier jullie met een kromme hengel(of dat moet nog komen):(
    gisteren de eerste vissen gevangen zie en hoorde ik..
    vandaag slecht weer we volgen alles op de voet...
    eerste inworp esca weg en eerste inworp heilbot!!
    hahahah bad luck noemen ze dat maar dat komt allemaal vast goed/.
    hoop dat de 1.17 kabeljauw wordt verbroken!!!
    vangz zee !

• 20 Juni 2012 - 15:35

HILDA.BOHEZ:

PROFICIAT MARIO DOE ZO VERDER TANTE HILDA NOKEL LEO

• 23 Juni 2012 - 05:47

Bi Van Matroos Harry:

Mooie foto hoor Harry, denk je nog aan je muts, maar deze kan er mee door hoor. En Mario je kan zo door voor de tandpasta reclame.