Aangekomen in Holmsund - Reisverslag uit Holmsund, Zweden van Danny Bresseleers - WaarBenJij.nu Aangekomen in Holmsund - Reisverslag uit Holmsund, Zweden van Danny Bresseleers - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Holmsund

Door: Van onze Redacteur in Lyngseidet

Blijf op de hoogte en volg Danny

18 Juni 2012 | Zweden, Holmsund

We zijn net aangekomen in Holmsund zo’n 2000 km van onze vertrekplaats en zo’n 1100 km nog te gaan naar Lyngseidet. Nu pikken we eerst een hotelletje mee zodat we later vandaag fris en monter aan onze laatste etappe kunnen beginnen.

We hebben, in vergelijking met de eerste reishelft, een vrij rustige nacht achter de rug. Buiten een paar uitzonderlijk winderige personen (details zullen we jullie besparen)valt er niets noemenswaardig te melden.
Een grote multinational heeft zich als sponsor achter de Man Met Muts expeditie gezet en heeft om dit te ondersteunen Man Met Muts Koffie op de markt gebracht. Op de foto zie je hoe de koffie per drie geserveerd wordt in het wereldwijde concern met de grote M.

Tijdens ons bezoek aan deze sponsor werd Walter op één stem na uitgeroepen tot KLUNS VAN DE DAG. Zijn oproep om toch sneller te rijden dan toegelaten was voldoende om de “kluns” prijs in de wacht te slepen. Om iedereen nogmaals de kans te geven om dit live mee te maken zetten we het filmpje nogmaals bij dit verslag.

Newsflash
Jozef “de vernietiger” slaat weer toe. Na het touw van het aggregaat ietwat korter te hebben gemaakt door er heel enthousiast aan te trekken is er vannacht een boodschappen box gesneuveld in de handen van Jozef. De boodschappen rolden over de parkeerplaats. Met wat kunst en vliegwerk hebben we alles terug in de aanhangwagen gekregen maar de vernielde box hebben we moeten achterlaten. Jozef moet voortaan ver weg blijven van alles wat stuk kan gaan (lees hij moet in de auto blijven zitten).

Wetenswaardig
Kapitein Harry lanceerde de vraag waarom de houten huizen in Zweden zo’n rode kleur hebben. Niemand kon een zinnig antwoord formuleren dus daarom Wikipedia maar geraadpleegd. Blijkt dat dit een modetrend is die in 16de eeuw door de toenmalige koning geïntroduceerd werd. De huizen werden met gebrand ijzer ingesmeerd wat die donker rode kleur aan het hout geeft. Daarna werd het door de gewone bevolking overgenomen en nu is het gemeengoed in Zweden.

Zo, dat voor de wetenswaardigheden. Nu naar bed, om 22 uur is het verzamelen en dan zoeken we iets om lekker te gaan eten en dan terug de auto in voor onze laatste etappe.

Kabeljauwen, zeewolven en heilbotten
we komen dichterbij.

• 18 Juni 2012 - 12:16

Anja:

Dat is natuurlijk maar een kratje van niks..............de ductape lag er al in voor het geval de zijkantjes er uit zouden vallen! (zie foto) Ik zal voor mijn mannetje opkomen, wacht maar jullie zullen zijn krachten nog nodig hebben! Haha!
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn en nu lekker gaan slapen!

• 18 Juni 2012 - 13:00

Caroline:

Sssst ..... ondertussen al in dromenland ..... lekker slapen en straks weer fris aan de laatste etape !

• 18 Juni 2012 - 13:47

Inouschka:

Leuk om te lezen!! Slaap lekker en vis ze!

• 18 Juni 2012 - 15:58

Robbie B:

Ha globetrotters,

Ik heb al weer heerlijk gelachen ! Walter je kan niet zonder me. Je hebt toch iemand nodig die jou echt begrijpt! Patje snapte jou niet goed. Hij moest gewoon doorrijden niet te hard!!
    In ieder geval heeft little Harry zijn vaardigheden al toe kunnen passen.
    Hoop dat jullie goed geslapen hebben als jullie dit lezen.
    Goede reis verder en ik kijk al weer uit naar de update.

Groeten

Rob

• 18 Juni 2012 - 16:21

Niels Wolfert:

@HarryWolst
    Leuk om jullie reis te volgen! Ik heb de dames, Marielle en Bianca, vandaag veilig afgeleverd in Charleroi. Inmiddels zitten ze met 35 graden in Rome. Dat is ietsjes warmer dan in Noorwegen ;-)
    Heel veel plezier daar!

Groeten Niels

• 18 Juni 2012 - 16:35

Tony:

Deze reis is al geslaagt,en ze moet nog beginnen wat gaan we nog allemaal meemaken?
    Nu nog de laatste loodjes en dan vissen maar

• 18 Juni 2012 - 16:51

Bianca En Marielle:

We hebben wifi dus kunnen nu af en toe wat meelezen! Zo blijven wij vanuit het snikhete rome toch op de hoogte. Succes met de laatste km!
    Groetjes van marielle en knuffels van bianca!

• 18 Juni 2012 - 18:08

Marian:

Inmiddels hebben jullie (Walter dan toch zeker) lekker geslapen. Heb ik gehoord.Ik heb ook weer moeten lachen om het filmpje, het is echt weer een Walter actie. Maar Robbie B je hebt ook wel gelijk, ze begrijpen hem gewoon niet goed. Ik had ze nog zo gewaarschuwd en ze heel veel plezier gewenst met mijn man. Maar vooral succes hihi..

• 18 Juni 2012 - 19:08

Harald: